Flexible convenient EV charging | Eleport

Andmekaitse

ELEPORT OÜ

LAADIMISTEENUSE ÜLDTINGIMUSED

Kehtivad alates 22.05.2023

 

Käesolevad Laadimisteenuse Üldtingimused kehtivad alates ülaltoodud kuupäevast kõikidele Eleport OÜ ja Kliendi vahel sõlmitud Laadimisteenuse Lepingutele.

 

  1. Mõisted

Üldtingimustes ja Lepingus on mõistetel järgnevad tähendused:

Eleport on Laadimisteenuse müüja Eleport OÜ, registrikood 14053046, asukoht Sõpruse pst 145, Tallinn, e-post: [email protected].

Hinnakiri on Veebilehel toodud Eleporti hinnakiri, mis on Pooltele kehtiv.

Kasutajakonto on Kliendi konto mobiili äpis, mille kaudu saab Klient alustada Laadimisteenuse kasutamist ning vaadata enda Laadimisteenuse tarbimise ajalugu. Kasutajakontole sisse logimiseks Kliendi isikusamasus tuvastatakse smart-ID või mobiil-ID kaudu.

Klient on füüsiline isik (Tarbija) või juriidiline isik (Äriklient), kes on sõlminud Eleportiga Lepingu.

Laadimishind on Laadimisteenuse kasutamise ajal kehtiv ja Kliendile rakenduv Laadimisteenuse hind, mis nähtub Mobiilirakendusest ja/või Veebilehel olevast Hinnakirjast. Laadimishind on ajas pidevalt muutuv.

Laadimiskaart ehk RFID-kaart on Eleporti poolt Kliendile väljastatav füüsiline kaart, mille kaudu Eleport tuvastab Laadimispunktis Kliendi isiku ja Klient saab alustada Laadimisteenuse kasutamist. Laadimiskaardil puudub maksefunktsioon.

Laadimispunkti omanik on isik, kelle omandis on Laadimispunkt.

Laadimisteenus on Eleporti poolt Kliendile Laadimispunktis müüdav Sõiduki elektrienergiaga laadimise teenus.

Laadimispunkt on asukoht, kus on võimalik osta Laadimisteenust. Laadimispunktid jagunevad Sõiduki aeglaseks Laadimispunktiks (maksimumvõimsusega 22 kW) ja kiireks Laadimispunktiks (võimsusega üle 22 kW).

Laadimistasu on igakordse Laadimisteenuse eest Kliendi poolt tasumisele kuuluv summa.

Leping on Laadimisteenuse leping, mis koosneb Lepingu tekstist ja käesolevatest Üldtingimustest.

Mobiilrakendus on Eleporti tarkvara, mille kaudu saab Klient teabe Laadimispunktide saadavuse ja asukohtade kohta ning logida sisse oma Kasutajakontole.

Pool / Pooled on eraldi või ühiselt Eleport või Klient.

Registreerumisleht on Eleporti veebiplatvorm aadressil https://register.eleport.com, mille kaudu toimub Kliendi maksekonto andmete muutmine ja edastamine Eleportile.

Sõiduk on elektrisõiduk Euroopa Parlamendi ja nõukogu 22.10.2014 direktiivi 2014/94/EL tähenduses.

Tarbija on füüsilisest isikust Klient.

Veebileht on Eleporti veebileht aadressil eleport.com.

Äriklient on juriidilisest isikust Klient.

Üldtingimused on käesolevad üldtingimused.

 

  1. Kasutajakonto loomine, Lepingu sõlmimine, Kliendi kontaktandmed
    • Eleporti Laadimisteenust saavad kasutada ainult Eleportiga Lepingu sõlminud Kliendid. Isik, kes soovib sõlmida Lepingu, peab esmalt looma Kasutajakonto.
    • Kasutajakonto loomine. Kasutajakonto loomine toimub Registreerumislehe kaudu, kus tuleb esmalt valida, kas soovitakse Kliendiks saada Tarbijana või Ärikliendina, seejärel tuvastada enda isiku isikusamasus ning sõlmida Leping. Kasutajakonto loomisel Klient avaldab ja kinnitab oma andmed, tutvub ja kinnitab tutvumist käesolevate Üldtingimuste ja privaatsuspoliitika
    • Maksekaart. Tarbija peab Kasutajakontoga siduma oma maksekaardi, mille kaudu toimub Laadimisteenuse eest tasumine. Tarbija tagab Kasutajakontoga seotud maksekaardi kehtivuse, maksekaardilt Laadimistasu debiteerimise võimaluse, s.h piisavate vahendite olemasolu Laadimisteenuse eest tasumiseks, ning maksekaardi kasutamise õigsuse. Maksekaardi kehtivuse lõppemisel või muul põhjusel maksekaardi kasutamise võimetusel, muudab Tarbija Kasutajakontoga seotud maksekaardi andmed Tarbija kasutuses oleva kehtiva maksekaardi andmete vastu.
    • Lepingu sõlmimine. Leping kuvatakse Kliendile Registreerumislehe koheselt pärast Kliendi poolt Kasutajakonto loomist. Leping loetakse Poolte vahel sõlmituks pärast Kliendi poolt Lepingu teksti digitaalset allkirjastamist Registreerumislehel. Üldtingimuste mitteallkirjastamine ei mõjuta Lepingu kehtivust.
    • Tarbija kinnitus ja taganemisõigus. Tarbija avaldab Lepingu sõlmimisega, et soovib alustada Laadimisteenuse kasutamisega võlaõigusseaduse § 49 lõikest 1 tuleneva taganemisõiguse jooksul ning kinnitab, et enda poolt tarbitud Laadimisteenuse osas tal taganemisõigus puudub. Tarbijal on õigus taganeda Lepingust võlaõigusseaduses sätestatud tingimustel ja korras, teatades sellest Eleportile Lepingu sõlmimisest neljateistkümne (14) päeva jooksul. Lepingust taganemiseks täidab Tarbija Veebilehel avaldatud tüüpvormi ning saadab selle allkirjastatult Eleportile. Lepingust taganemine ei vabasta Tarbijat kohustusest tasuda Eleportile kasutatud Laadimisteenuse eest Laadimishinna alusel Üldtingimuste punktis 4 sätestatud tingimustel ja korras.

 

  1. Laadimiskaardi väljastamine ja kasutamine
    • Laadimiskaardi väljastamine. Lepingu sõlmimise järgselt Kliendi poolt esitatud tellimuse alusel väljastab ja edastab Eleport Kliendile Laadimiskaardi Kliendi poolt tellimuses märgitud postiaadressile. Klient tagab, et ta on märkinud Lepingusse postiaadressi, kust tal on võimalik posti vastu võtta. Laadimiskaartide tellimusi saab Klient teha Kasutajakonto kaudu, sisenedes Kasutajakontole läbi Registreerumislehe.
    • Laadimiskaardi kasutamine. Klient tagab ja vastutab selle eest, et Laadimiskaart on isiku valduses, kellel on õigus Kliendi eest ja nimel Laadimiskaarti kasutada. Klient vastutab iga Laadimiskaardiga tehtud toimingu eest.
    • Laadimiskaardi kadumine või hävimine. Laadimiskaardi kadumisel või hävimisel kohustub Klient koheselt sulgema Laadimiskaardi läbi Mobiilirakenduse või teavitama Laadimiskaardi kadumisest viivitamata Eleporti e-posti aadressil [email protected]. Eleport väljastab kaotatud Laadimiskaardi asemel Kliendi soovil uue Laadimiskaardi, mille eest Klient tasub Hinnakirjas toodud tasu.

 

  1. Laadimisteenuse osutamine
    • Eleport osutab Kliendile Laadimisteenust Kliendi poolt valitud ajal ja Laadimispunktis ning Laadimise ajal kehtiva Laadimishinna alusel. Laadimispunktid asuvad Veebilehel ja/või Mobiilrakenduses märgitud asukohtades.
    • Kliendi kohustused enne Laadimisteenuse kasutamist. Klient kohustub tutvuma kasutatava Laadimispunkti kasutusjuhendiga ja tagama, et laeb Laadimispunktis Sõidukit, mille elektriseadmed ja -paigaldised vastavad Registreerumislehel ja Laadimispunktides kajastatud nõuetele. Klient kohustub tuvastama ja hindama Sõiduki vastavust ja ohutust enne Laadimisteenuse kasutamisega alustamist. Eleport ei vastuta Laadimisteenuse osutamise ega mitteosutamise eest, ega hüvita Kliendile mistahes kahju, mille on põhjustanud Sõiduki mittevastavus nõuetele.
      • Parkimiskorra järgimise kohustus. Klient kohustub täitma Laadimispunktis kehtivat parkimiskorda, s.h parkimistasu tasumise kohustust. Eleport ei vastuta Kliendil parkimiskorra rikkumisest või parkimistasu tasumata jätmisest tuleneva kahju eest.
    • Kliendi tuvastamine. Eleport tuvastab Laadimisteenuse osutamisega alustamisel Kliendi isiku Mobiilirakenduse või Laadimiskaardi alusel. Eleport loeb Kliendi osas kehtivaks kõik Mobiilirakenduse ja Laadimiskaardi alusel teostatud Kliendi tuvastused.
    • Kliendi kohustused Laadimisteenuse kasutamisel. Laadimisteenuse kasutamisel peab Klient pidama hoolikalt kinni kasutatava Laadimispunkti kasutusjuhendist ja mitte katkestama Laadimisteenuse kasutamist mõne muu kasutaja poolt. Klient vastutab kogu kahju eest, mida ta on põhjustanud Eleportile, Laadimispunkti omanikule või teisele kasutajale Laadimispunkti kahjustamise või lõhkumisega, samuti Laadimispunkti kasutusjuhendi mittetäitmisega ja/või teisele kasutaja Laadimisteenuse osutamise katkestamisega. Klient peab teavitama Eleporti kohe kõikidest Laadimispunktis ilmnenud defektidest ja probleemidest. Teavitamine toimub Laadimispunkti kasutusjuhiste järgi või muul Kliendile teada antud viisil.
    • Eleporti vastutuse piirang. Eleport ei vastuta Laadimisteenuse osutamisel tekkida võivate tõrgete, viivituste ega vigade eest, samuti Laadimisteenuse kasutamise sujuvuse, Laadimiskaardi või muude tehniliste tuvastusvahendite mittetoimimise ega muu kahju eest, mis on põhjustatud Laadimisteenuse kasutamise või funktsionaalsusega seotud probleemidest. Eleport ei vastuta ka muu teenusepakkuja tegevuses tekkida võivate tõrgete, viivituste või vigade, teenuse kasutamise sujuvuse ega muu kahju eest, mis on põhjustatud Laadimisteenuse kasutamise või funktsionaalsusega seotud probleemidest, samuti kahju eest, mille on põhjustanud muu Klient või kolmas isik.
    • Kahju minimeerimise kohustus. Kahju vältimiseks, kahjuohu ilmnemisel või kahju tekkimisel on pool kohustatud võtma tarvitusele kõik kahju vältimise ja piiramise meetmed, mida võib poolelt mõistlikult nõuda ja eeldada.

 

  1. Laadimistasu, viivis
    • Laadimistasu. Klient maksab Laadimisteenuse kasutamise eest Laadimistasu, mis on arvestatud laadimise hetkel Laadimispunktis kehtiva Laadimishinna alusel. Laadimispunktis laadimise hetkel kehtiv Laadimishind ja Kliendi laadimiste eest arvestatud Laadimistasu nähtub Mobiilirakenduses.
    • Laadimistasu tasumine. Klient tasub eelmisel kalendrikuul kasutatud Laadimisteenuse eest Eleportile Laadimistasu järgmiselt:
      • Äriklient tasub Laadimistasu Eleporti poolt esitatud arve alusel. Eleport saadab arve Lepingus avaldatud Ärikliendi e-posti aadressile, kui Pooled ei ole leppinud kokku teisiti. Arve maksetähtaeg on seitse (7) päeva.
      • Tarbijale arvestatud Laadimistasu debiteerib Eleport Tarbija poolt Kasutajakontoga seotud maksekaardilt Laadimisteenuse kasutamise kuule järgneva kuu 10-ndal kuupäeval. Juhul kui 10-nes kuupäev ei ole tööpäev, siis toimub debiteerimine Eleporti valikul, kas 10-ndale kuupäevale eelneval või järgneval tööpäeval. Makseteenuse osutaja on Stripe, mille keskkonnas on salvestatud Tarbija maksekaardi andmed. Tarbija tagab Laadimistasu tasumiseks kuuluvas summas rahaliste vahendite olemasolu ja piisavuse. Eleport teavitab Tarbijat, kui Laadimistasu tasumine kogusummas ei õnnestunud. Tarbijast tuleneva takistuse kohustub Tarbija viivitamata kõrvaldama. Eleportil on õigus korduvaks Laadimistasu ja Laadimistasult arvestatud viivise mahaarvamiseks kuni kogusumma arveldamise õnnestumiseni. Tasumise õnnestumisel edastab Eleport Tarbijale tehingu kinnituse e-posti teel.
    • Pretensioonide esitamise õigus. Klient kohustub kontrollima arvestatud Laadimistasu õigsust pärast igakordset Laadimisteenuse kasutamist. Kliendil on õigus esitada pretensioone kolme (3) tööpäeva jooksul eksliku Laadimistasu arvestamisest teada saamisest. Pretensiooni esitamisel tuleb pretensiooni õigsust tõendada. Pretensiooni tähtaegsel mitteesitamisel loetakse osutatud Laadimisteenus Kliendi poolt vastuvõetuks.
    • Viivis. Lepingust tulenevate maksete tasumisega viivitamisel on Eleportil õigus nõuda viivist 0,066% võlgnetavast summast päevas alates makse tähtajale järgnevast päevast kuni võlgnetava summa lõpliku tasumise päevani.

 

  1. Laadimisteenuse osutamise katkestamine
    • Laadimisteenuse katkestamine haldamiseks, hooldamiseks ja parendamiseks. Eleportil on õigus katkestada Laadimisteenuse osutamine hooldus-, remondi-, ehitus- ja uuendustoimingute ajaks. Lisaks võidakse Laadimisteenuse osutamine katkestada energiasüsteemi ja elektribilansi haldamiseks, elektrivarustuse kvaliteedi tagamiseks või muudeks samalaadseteks toiminguteks. Samuti võimaliku ohu või kahju ärahoidmiseks mh Eleportile, Kliendile, Sõidukile, Laadimispunktile vms.
    • Laadimisteenuse katkestamine Sõiduki aku piisava laetuse korral. Eleportil on õigus katkestada Laadimisteenuse seanss juhul, kui Sõiduki aku laetuse tase on rohkem kui 89%.
    • Laadimisteenuse katkestamine Kliendist tuleneval põhjusel. Eleportil on õigus keelduda Kliendile Laadimisteenuse osutamisest ja/või Laadimisteenus viivitamata katkestada, kui Kliendil on Eleporti ees võlgnevus või on kahtlus, et Laadimiskaart on sattunud kolmanda isiku valdusesse või on kahtlus, et Laadimisteenust kasutatakse vastuolus Lepingu tingimustega või Laadimisteenuse eesmärki arvestades muul viisil ebaseaduslikult või sobimatult. Laadimisteenuse osutamine katkestamine Kliendist tingitud asjaolul (nt Kliendi võlgnevuse tõttu) ei mõjuta Kliendi Lepingust tulenevaid kohustusi, s.h kohustust tasuda Laadimisteenuse eest. Eleportil on õigus piirata kuni võlgnevuse likvideerimiseni Kliendi ligipääsu Kasutajakontole. Lisaks on Eleportil õigus nõuda Kliendilt mõistlikku tasu kirjaliku või elektroonilise katkestusteate saatmise eest, millele lisanduvad võimalikud käsitluskulud.
    • Katkestusest teatamine. Eleport teavitab Klienti Laadimisteenuse katkestamisest ja katkestamise põhjusest elektrooniliselt või muul Eleporti poolt valitud viisil.

 

  1. Lepingu tähtaeg, muutmine, üleandmine ja lõpetamine
    • Leping kehtib tähtajatult.
    • Lepingu korraline ülesütlemine. Mõlemal Poolel on õigus Leping korraliselt üles öelda esitades teisele Poolele e-kirja teel kirjaliku ülesütlemisavalduse vähemalt kaks (2) nädalat ette.
    • Lepingu erakorraline ülesütlemine. Eleportil on õigus Leping erakorraliselt ilma etteütlemistähtajata üles öelda, kui Klient on oluliselt rikkunud Lepingust tulenevaid kohustusi või kui Laadimisteenuse osutamine katkestatakse Üldtingimuste punkti 3 alusel.
    • Hinnakirja muutmine. Eleportil on õigus muuta Hinnakirja, avaldades uue Hinnakirja oma Veebilehel.
    • Laadimishindade muutmine. Laadimishinnad on ajas pidevalt muutuvad. Laadimisele kohaldub Laadimishind, mis kehtib laadimise hetkel konkreetses Laadimispunktis ja mida kuvatakse Mobiilirakenduses.
    • Üldtingimuste muutmine. Eleportil on õigus muuta Üldtingimusi teenuse osutamise parandamiseks või tulenevalt õigusaktide muudatustest, teavitades muudatustest Veebilehel ja/või e-kirja teel. Uute Klientide osas jõustuvad uued Üldtingimused koheselt. Olemasolevate Klientide osas jõustuvad uued Üldtingimused 30 (kolmekümne) päeva möödumisel alates Üldtingimuste muutmisest teavitamisest. Juhul kui Klient ei nõustu Üldtingimuste muudatustega on tal õigus Leping ennetähtaegselt koheselt üles öelda kuni Üldtingimuste jõustumiseni.
    • Lepingu üleandmine. Klient ei või anda Lepingut üle kolmandale isikule. Eleportil on õigus anda Leping üle kolmandale isikule teavitades üleandmisest Klienti. Lepingu vastuvõtja jätkab Lepingu täitmist. Lepingu tingimusi ei või Lepingu üleandmisel muuta.
    • Poole kontaktandmete muutumine. Pool kohustub teist Poolt e-kirja teel viivitamatult teavitama Lepingus märgitud Poole andmete muutumisest ja mistahes muust, Lepingu sõlmimisel mitte teada olnud, kuid Lepingu täitmist puudutavast olulisest asjaolust.

 

  1. Andmekaitse
    • Eleport töötleb Kliendi isikuandmeid Lepingu täitmiseks. Isikuandmete töötlemine toimub Eleporti privaatsuspoliitikas määratud ulatuses, tingimustel ja korras.

 

  1. Lõppsätted
    • Prioriteetsus. Juhul kui Lepingu dokumentide vahel on vastuolu, kohalduvad esmasena Leping ja Hinnakiri, ning Lepingus kajastamata asjaoludes seadus.
    • Kohalduv õigus. Lepingule kohaldatakse Eesti õigust.
    • Õiguskaitsevahendid. Kliendil on õigus Laadimisteenuse Lepingutingimustele mittevastavuse korral kasutada seaduses sätestatud õiguskaitsevahendeid.
    • Vaidluste lahendamine. Lepingust tulenevad vaidlused püütakse lahendada Poolte vahel läbirääkimiste teel ja läbirääkimiste ebaõnnestumisel Harju Maakohtus. Tarbijal on lisaks õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni poole (ttja.ee/avalduse-esitamine) või enda elukoha järgsesse kohtusse.
    • Kliendi kinnitus. Klient kinnitab Lepingu allkirjastamisega, et ta on Lepingu (s.h Üldtingimused) põhjalikult läbi lugenud ja tutvunud Hinnakirjaga. Eeltoodud asjaolude alusel on Klient teadlik Lepingu tingimustest ja Eleporti poolt osutatava Laadimisteenuse tingimustest. Pooled loevad, et Klient on kinnitanud Lepingu allkirjastamisega nõustumust Lepingu ja Hinnakirja tingimustega ning oma soovi Lepingu sõlmimiseks Lepingus toodud tingimustel.