Laadimise juhend

Tere tulemast Eleporti kasutajaks! Meil on väga hea meel Sind siin näha.

Meie laadimisjaamades on võimalik tasuda 3 viisil

Pakume kahte tasumisvõimalust:

(Eraklientidele) pangakaardiga ettemaksusüsteem
(Ettevõtetele) arvega tasumine

Ettemaksu süsteem:

Eleport OÜ makseteenuse pakkujale antakse registreerimise ajal õigus pangakaardilt võtta raha. Esialgu võetakse 10€, mis lisatakse ettemaksuna kontole – see on vajalik isiku tuvastamiseks.

Kasutades laadimisteenust, hakkab ettemaks konto saldolt langema. Kui see langeb alla 0€, siis võetakse pangakaardilt 5€ ettemaksu kontole juurde.

RFID -kaart Kaardi saabumisel Teie postkasti on see juba kasutamiseks valmis! Sina ei pea tegema muud kui minema lägimasse laadimisjaama ja laadima. Kaart võib teatud puhkudel olla mugavam kui mobiilirakendus. Samuti on viipekaart ainukene võimalus teenust kasutada kui mobiilioperaatori tõttu pole näiteks laadijal või nutitelefonil levi.

Mobiilselt äppi kasutades Kui sa pole veel Eleport äpp tõmmanud siis seda saad teha siit (https://eleport.ee/network/)

Ühekordne makse pangakaardiga siit (https://www.lae.ee/)

Arvega tasumine

Ettevõtetele pakume võimalust tasuda kuu lõpus arvega (PDF või E-arve kujul).

Laadimised erinevates laadimsjaamades:

Tavalaadijad

Kiirlaadijad

Üks tihedamaid muresid on see, et autol unustatakse süüde sisse – töötavat autot ei saa hakata laadima, küll aga kui laadimine juba toimub, saab auto mootori sisse lülitada ning kuulata näiteks raadiot. Teine sage mure on „maandusviga“, see tähendab, et auto ja laadija vaheline kontakt ei ole kõige parem ning tuleb lihtsalt kaabel välja võtta autost ja uuesti proovida.

Eriline probleem on veel ka CHAdeMO auto poolse kontaktiga, kus vihmase ilma korral satub auto poolsesse pistikusse niiskus ja selle tõttu võib olla mitmeid tõrkeid järjest.

Millest sõltub laadimiskiirus

Laadimise kiirust mõjutavad mitu tegurit:

  1. Aku laetuse tase
  2. Aku temperatuur
  3. Laadimisjaama võimsus
  4. (Aegalse laadimise puhul) Auto pardalaadija võimsus

Aku laetuse tase

Kui sõiduki aku on üle 80% täitunud, langeb kiirlaadimise võimsus märkimisväärselt. Näiteks tavapärase 45kW võimsuse asemel võib auto võtta vastu ainult 20kW.

Aku laetuse tase mõjutab ka laadimiskiirust ka laadimise alguses. Näiteks kui minna ultra-kiiresse laadijasse laadima 65% aku täituvusega ei pruugi paljud autod üle 50kW võimsust vastu võtta.

Aku temperatuur

Aku temperatuur peab olema optimaalne (20-40 kraadi). Kui aku temperatuur on liiga madal võib olla kiirlaadimine “absurdselt aeglane” – näiteks oleme näinud -20 kraadi juures laadimisvõimsust 8kW (laadija võimsus 50kW).

Kui temperatuur on liiga kõrge, hakkab auto laadimisvõimsust vähendama, et kaitsta akut ülekuumenemast.

Laadimisjaama võimsus

Loogiliselt mõjutab laadimiskiirust laadija mudel. Laias laastus on laadijaid kahte tüüpi: kiirlaadijad (üle 22kW) ja aeglased laadijad (kuni 22kW).

Viimasel ajal on Eestisse paigaldatud mitemeid ultra-kiireid laadimisjaamasid kuid paljud neist on mõeldud ainult 800V akusüsteemidega autodele (Porsche Taycan) ultra-kiireks laadimiseks. Tavalised 400V akusüsteemidega autod saavad sealt kätte ainult pool lubatud võimsusest.

Auto pardalaadija võimsus

Pardalaadija võimsus mängib rolli aeglaste (vahelduv-voolu ehk AC) laadijate puhul. AC laadijad on tihti 22kW võimsusega, aga paljudel autodel pole aga nii võimast pardalaadijat. Näiteks Nissan Leaf pardalaadija on 7,4kW ja seega on tema maksimaalne võimsus 7,4kW, hoolimata 22kW laadijast.