Jah, Eleport kaart töötab Lätis, aga ainult Eleport Latvia laadimisjaamades.

Kasutajakonto: Kontot luues tules sisestada oma krediitkaardiandmed ning arveldamine toimub automaatselt kuu alguses eelmise kuu tarbitud mahu eest. Konto loomiseks tuleb minna lehele register.eleport.com. Äriklientidel toimub arveldamine arve alusel.

Ühekordne makse: Maksta saab kasutades ühekordset laadimist. Seda saab teostada kasutades lae.ee veebikeskkonda või Eleport äppi. Sisestada tuleb oma deebet-või krediitkaardiandmed. 

Auto laadimiskiirust mõjutavad järgnevad muutujad: 

  • Aku temperatuur 
  • Aku laetuse tase 
  • Laadija võimekus 
  • Aku temperatuur 

 

Kui märkad tavalisest aeglasemat laadimiskiirust, siis tuleb tähele panna, kui soe on väljas ning kas oled varem juba kiirlaadimist kasutanud. Iga kiirlaadimine tõstab aku temperatuuri ning ebapiisava jahutuse korral või liiga tiheda kiirlaadimise korral sõiduk hakata auto laadimisvõimsust piirama enda kaitseks. Selle vastu aitab ainult puhkus autole! 

Ka madal aku temperatuur mõjutab laadimisvõimsust. 

1. Aku laetuse tase 

Üldreegel elektriautode puhul on see, et mida tühjem on aku, seda suurema võimsusega laadida saab. Kõige väiksema laadimisvõimsusega vahemik on 80-100%. Seega kui sinu aku laetuse tase on juba üle 80%, siis on väiksem laadimisvõimus normaalne! 

Näide elektriauto laadimisvõimuse muutusest ajas (x teljel aku %, y teljel võimsus): 

2. Laadija võimekus 

Turul on mitmeid kümneid elektriautolaadijate tootjaid ning nende võimekused jagunevad neljaks: 

Tüüp 

Võimsus 

Tüüpiline kasutus 

Laadimiseks kuluv aeg* 

Aeglane (AC) 

3-7 kW 

Kodupistikust laadimine 

8-20h 

Tavaline või pool-kiire 

11-24kW 

Kodulaadijast laadimine 

5-2.5h 

Kiire (DC) 

50-100kW 

Avalikud laadijad 

0.5h-1.5h 

Ultrakiire (DC) 

>100kW 

Avalikud laadijad maantee ääres 

< 20 minutit 

*võttes arvesse keskmiseks aku suuruseks 58.8kWh (allikas: ev-database.org). 

CCS, Type2, Type1 standardid 

Laadimiskaabel lukustatakse alati auto poolt! 

Seega laadimiskaabli lahti lukustamiseks tuleb see vabastada sõiduki poolt. 

Volkswagen, Škoda, Audi: Tuleb vajutada 2x uksed lukust lahti nuppu 

Opel ampera-e: Tuleb all hoida laadimispesa luku nuppu 

Tesla: Sõidukis sees ekraanilt vabastada lukustus 

Citroen, Peugeot, Opel: Lukustub lahti automaatselt, kui mitte, siis 2-3x uksed lukust lahti nuppu vajutada. 

CHAdeMO 

Veendu, et laadimine on lõppenud. 

Kaabli lahti lukustamine toimub automaatselt. Kui aga seda ei juhtunud, proovi helistada klienditeenindusse ning palu neil kaugelt vabastada kabel. 

Halvimal juhul on rike ning kohale peab sõitma tehnik, kes vabastab kaabli manuaalselt.  

Kui sõidujagamisautod takistavad sinu laadimist, helista sõiduki rendifirma klienditoeliinile ning palu neil avada sõiduki uksed, et saaks laadija eest ära sõita. Kui eest sõitmine pole vajalik, palu neil lihtsalt laadimiskaabel vabastada. 

Sõidujagamisteenuste klienditoe telefoninumbrid: 

Bolt Drive: +372 606 8127 

Elmo rent: +372 527 2626 

Beast rent: +372 5593 0444 

Enne, kui oled oma auto parkima jätnud meie laadija juurde, veendu, et oleks piisavalt ruumi teiste jaoks laadimiseks. Kui blokeerite laadimist, oleme sunnitud sõiduki teisaldama ning määrama teile trahvi. 
Pane ka tähele, milline on parkimiskorraldus konkreetse laadija juures. Mitte kõikide laadijate juures ei ole lubatud tasuta parkida. 

Ei, laadimine lõppeb automaatselt ise, kui sõiduki laetuse tase jõuab 100%-ni. 

Veendu, et autos ei oleks seadistatud aku laetuse taseme piiri. 
Veendu, et laadimist juhtivad rakendused seda sinu eest ei teinud. Näiteks Gridio. 
Kui kahtlustad, et keegi on lõpetanud laadimise lubamatult, helista klienditoele. 

Teise sõiduki laadimist võib lõpetada ainult siis, kui selle aku laetuse tase on rohkem kui 90%. 
Kui lõpetad laadimise alla selle, oleme sunnitud Teie konto lühiajaliselt blokeerima. 

Hädaabi nuppu tohib kasutada ainult häda korral. Laadimise lõpetamiseks kasuta äppi või RFID kaarti/kiipi. 

Reegli eiramisel rakendub lühiajaline konto blokeerimine.