Kõige modernsem laadimisvõrk Eestis

Uue põlvkonna elektriautod saavad kiirlaadida ainult uut-tüüpi CCS kiirlaadijatega.

66% Eesti modernsetest avalikest kiirlaadijatest on Elepordi hallatavas laadimisvõrgus!

%

Elepordi laadimisvõrgustikus on 93 avalikku laadimisjaama.

160 kW ultra-kiire laadija

50kW kiirlaadijat

24kW kiirlaadija

22kW (AC) laadijat

KUIDAS LAADIDA?

 

REGISTREERI

ennast Elepordi kliendiks.

Täida vorm

 

LAE ELEKTRIT

Laadimiseks aurotoriseeri end Eleporti kliendikaardiga või kasuta mobiilirakendust.

Hankige see Google Play
Download on the App Store

 

SÕIDA

Pärast laadimist vabasta parkimiskoht, et  teised saaksid ka laadijat kasutada.

KUIDAS LAADIDA ILMA REGISTREERIMATA?

 

VALI ÕIGE LAADIJA
Ava veebirakendus ja otsi laadijat, kus soovid laadida ning vajuta sellel.

VÕI

Sisesta makseportaalis laadija number.

 

MAKSA
Sisesta pangakaardi info ning alusta laadimist.

 

SÕIDA
Pärast laadimist vabasta parkimiskoht, et ka teised saaksid laadijat kasutada.

Kuidas laadimise eest makstakse?

Pakume kahte tasumisvõimalust:
(Eraklientidele) pangakaardiga ettemaksusüsteem
(Ettevõtetele) arvega tasumine

Ettemaksu süsteem
Eleport OÜ makseteenuse pakkujale antakse registreerimise ajal õigus pangakaardilt võtta raha. Esialgu võetakse 10€, mis lisatakse ettemaksuna kontole – see on vajalik isiku tuvastamiseks.

Kasutades laadimisteenust, hakkab ettemaks konto saldolt langema.
Kui see langeb alla 0€, siis võetakse pangakaardilt 5€ ettemaksu kontole juurde.

Arvega tasumine
Ettevõtetele pakume võimalust tasuda kuu lõpus arvega (PDF või E-arve kujul).

Miks registreerida ennast kliendiks?
  1. Eleport OÜ registreeritud klientidele on laadimisteenus soodsam kuni 30%!
  2. Registreeritud kliendile saadame postiga koju tasuta RFID-kaardi (viipekaart), millega on väga mugav laadimist alustada ja lõpetada! Eriti mugav on see juhul kui kasutate vanemat sõidukit, mille laadimisel esineb tõrkeid tavapärasest rohkem.
  3. Ole kursis viimaste uudistega, saadame aegajalt infot kus oleme uusi laadimisjaamasid avanud.
Kuidas on korraldatud Tartu Linna (SmartEnCity projekti kiirlaadijate) ees?

Tartu Linn ja Eleport paigaldasid 2018 aasta novembris Eesti esimesed avalikud CCS-standardiga kiirlaadimisjaamad.

Laadijad asuvad Tartu Linna kesklinna parkimise tsoonis A ning nende kasutamise peab olema märgitud parkimise aeg PARKIMISKELLAGA. Maksimaalne parkimise (ja ka laadimise aeg) on 45 minutit.

Mida teha, kui auto ei hakka laadima?

CHAdeMO auto

CHAdeMO autodel on üldiselt kaks probleemi:

  1. Niisked kontaktid
  2. Kommunikatsiooni viga

Kui teil on mure, siis helistage meie klienditeenindusse ja me saame teile nõu anda.

CCS auto

CCS auto tüpiline viga probleem laadimise alustamisel on “vale järjekord”. Miskipärast mõned CCS autod soovivad, et kõigepealt tuleb laadija ära autoriseerida ning alles siis ühendada kaabel. Seega, tee järgnevat:

  1. Autoriseeri laadija (viipekaardi või mobiilirakendusega.
  2. Ühenda kaabel
Millest oleneb laadimise kiirus?

Laadimise kiirust mõjutavad mitu tegurit:

  1. Aku laetuse tase
  2. Aku temperatuur
  3. Laadimisjaama võimsus
  4. (Aegalse laadimise puhul) Auto pardalaadija võimsus

Aku laetuse tase

Kui sõiduki aku on üle 80% täitunud, langeb kiirlaadimise võimsus märkimisväärselt. Näiteks tavapärase 45kW võimsuse asemel võib auto võtta vastu ainult 20kW.

Aku laetuse tase mõjutab ka laadimiskiirust ka laadimise alguses. Näiteks kui minna ultra-kiiresse laadijasse laadima 65% aku täituvusega ei pruugi paljud autod üle 50kW võimsust vastu võtta.

Aku temperatuur

Aku temperatuur peab olema optimaalne (20-40 kraadi). Kui aku temperatuur on liiga madal võib olla kiirlaadimine “absurdselt aeglane” – näiteks oleme näinud -20 kraadi juures laadimisvõimsust 8kW (laadija võimsus 50kW).

Kui temperatuur on liiga kõrge, hakkab auto laadimisvõimsust vähendama, et kaitsta akut ülekuumenemast.

Laadimisjaama võimsus

Loogiliselt mõjutab laadimiskiirust laadija mudel. Laias laastus on laadijaid kahte tüüpi: kiirlaadijad (üle 22kW) ja aeglased laadijad (kuni 22kW).

Viimasel ajal on Eestisse paigaldatud mitemeid ultra-kiireid laadimisjaamasid kuid paljud neist on mõeldud ainult 800V akusüsteemidega autodele (Porsche Taycan) ultra-kiireks laadimiseks. Tavalised 400V akusüsteemidega autod saavad sealt kätte ainult pool lubatud võimsusest.

Auto pardalaadija võimsus

Pardalaadija võimsus mängib rolli aeglaste (vahelduv-voolu ehk AC) laadijate puhul. AC laadijad on tihti 22kW võimsusega, aga paljudel autodel pole aga nii võimast pardalaadijat. Näiteks Nissan Leaf pardalaadija on 7,4kW ja seega on tema maksimaalne võimsus 7,4kW, hoolimata 22kW laadijast.

Mida teha, kui kaabel ei tule auto küljest lahti?

Aeglase laadija puhul proovi vabastada kaabel auto poolt.

Kiirlaadijas vabasta CHAdeMO kaabel laadija poolt.

CCS kaabel vabaneb auto poolt – proovi vajutada auto võtmetel uste avamise nuppu (näiteks Jaguar I-Pace’iga peab vajutama 3 korda seda nuppu!)

Kuidas kasutada Eleporti kliendina laadimisteenuseid teenuseid välismaal?

Lihtne!

Vaata meie mobiilirakendusest, kus asuvad meie välismaiste koostööpartnerite laadijad. Laadija saad autoriseerida Elepordi viipekaardi või mobiilirakendusega.

NB! Välismaal laadimisteenust kasutades võivad lisanduda krõbedad roaming tasud.

Laadimisteenuse tingimustega on võimalik tutvuda siin.