Eleporti laadijaid saavad kasutada kõik elektriauto omanikud.
Kasutajakonto saab registreerida lehel register.eleport.com. Hetkel saavad kasutajaks registreerida vaid Eesti ja Läti eraisikud ning juriidilised isikud. Registreerida saab Smart-ID või Mobiil-ID tuvastusega.
Ärikonto saavad registreerida äriregistris välja toodud juhatuse liikmed. Ärikonto alla saab lisada mitmeid laadimiskaarte, mis annab võimaluse jagada neid oma töötajatele. Laadimiste andmed koonduvad ärikonto alla.
Ülejäänud isikud, kes kontot registreerida ei soovi või ei saa, saavad kasutada meie ühekordsete maksete portaali lae.ee.
Laadimispunktides kehtivad hinnad on leitavad Eleporti äpist või meie kodulehelt eleport.ee/avalik-laadimine/
Kasutajakonto: Kontot luues tuleb erakliendil sisestada oma krediitkaardiandmed ning arveldamine toimub automaatselt kuu alguses eelmise kuu tarbitud mahu eest. Konto loomiseks tuleb minna lehele register.eleport.com.
Äriklientidel toimub arveldamine arve alusel, mis saadetakse e-postile.
Krediitkaardiandmete muutmine: Maksevahendi muutmiseks tuleb suunduda aadressile register.eleport.com ning alustada registreerimise protsessi. Kui kasutajakonto on eelnevalt loodud, siis pärast kasutaja tuvastamist suunatakse teid olemasoleva kasutajakonto vahelehele, kust saab omale maksevahendi lisada või olemasolevat muuta.
Ühekordne makse: Kasutajakonto puudumisel saab tasuda laadimise eest ühekordse maksena veebikeskkonnas lae.ee. Sisestada tuleb oma deebet-või krediitkaardiandmed. Laadimise alustamisel broneeritakse teie pangakontolt 25€.
Eleporti laadimiskaart töötab lisaks ka Lätis, aga ainult Eleport Latvia laadimisjaamades.
Kõige lihtsam on teha oma auto laadimiskoha pistik lahti ja võrrelda kujutist visuaalselt laadija püstoliga. Visuaalselt saab aru, kas pistik on ümmargune või kahest osast koosnev.
Eleporti laadijates võid kohata järgmisi tüüpe:
CCS pistik | ![]() |
CHAdeMO pistik | ![]() |
Type2 pistik / pistik koos kaabliga | ![]() ![]() |
Auto laadimiskiirust mõjutavad järgnevad muutujad:
Kui märkad tavalisest aeglasemat laadimiskiirust, siis tuleb tähele panna, kui soe on väljas ning kas oled varem juba kiirlaadimist kasutanud. Iga kiirlaadimine tõstab aku temperatuuri ning ebapiisava jahutuse korral või liiga tiheda kiirlaadimise korral sõiduk hakata auto laadimisvõimsust piirama enda kaitseks. Selle vastu aitab ainult puhkus autole!
Ka madal aku temperatuur mõjutab laadimisvõimsust.
1. Aku laetuse tase
Üldreegel elektriautode puhul on see, et mida tühjem on aku, seda suurema võimsusega laadida saab. Kõige väiksema laadimisvõimsusega vahemik on 80-100%. Seega kui sinu aku laetuse tase on juba üle 80%, siis on väiksem laadimisvõimus normaalne!
2. Laadija võimekus
Turul on mitmeid kümneid elektriautolaadijate tootjaid ning nende võimekused jagunevad neljaks:
Tüüp | Võimsus | Tüüpiline kasutus | Laadimiseks kuluv aeg* |
Aeglane (AC) | 3-7 kW | Kodupistikust laadimine | 8-20h |
Tavaline või pool-kiire | 11-24kW | Kodulaadijast laadimine | 5-2.5h |
Kiire (DC) | 50-100kW | Avalikud laadijad | 0.5h-1.5h |
Ultrakiire (DC) | >100kW | Avalikud laadijad maantee ääres | < 20 minutit |
*võttes arvesse keskmiseks aku suuruseks 58.8kWh (allikas: ev-database.org).
CCS, Type2, Type1 standardid
Laadimiskaabel lukustatakse alati auto poolt!
Seega laadimiskaabli lahti lukustamiseks tuleb see vabastada sõiduki poolt.
Volkswagen, Škoda, Audi: Tuleb vajutada 2x uksed lukust lahti nuppu
Opel ampera-e: Tuleb all hoida laadimispesa luku nuppu
Tesla: Sõidukis sees ekraanilt vabastada lukustus. Kui see ei aita, siis auto pakiruumis on hädaabi vabastuskaabel, mida tõmmates saab kaabli vabaks.
Citroen, Peugeot, Opel: Lukustub lahti automaatselt, kui mitte, siis 2-3x uksed lukust lahti nuppu vajutada.
CHAdeMO
Veendu, et laadimine on lõppenud.
Kaabli lahti lukustamine toimub automaatselt. Kui aga seda ei juhtunud, proovi helistada klienditeenindusse ning palu neil kaugelt vabastada kabel.
Halvimal juhul on rike ning kohale peab sõitma tehnik, kes vabastab kaabli manuaalselt.
Kui sõidujagamisautod takistavad sinu laadimist, helista sõiduki rendifirma klienditoeliinile ning palu neil avada sõiduki uksed, et saaks laadija eest ära sõita. Kui eest sõitmine pole vajalik, palu neil lihtsalt laadimiskaabel vabastada.
Sõidujagamisteenuste klienditoe telefoninumbrid:
Bolt Drive: +372 606 8127
Elmo rent: +372 527 2626
Beast rent: +372 5593 0444
Enne, kui oled oma auto parkima jätnud meie laadija juurde, veendu, et oleks piisavalt ruumi teiste jaoks laadimiseks. Kui blokeerite laadimist, oleme sunnitud sõiduki teisaldama ning määrama teile trahvi.
Pane ka tähele, milline on parkimiskorraldus konkreetse laadija juures. Mitte kõikide laadijate juures ei ole lubatud tasuta parkida.
Laadimine lõppeb automaatselt ise, kui sõiduki laetuse tase jõuab 100%-ni. Küll aga tuleb seejärel vabastada kaabel ning parkimiskoht teistele soovijatele.
Veendu, et autos ei oleks seadistatud aku laetuse taseme piiri.
Veendu, et laadimist juhtivad rakendused seda sinu eest ei teinud. Näiteks Gridio.
Kui kahtlustad, et keegi on lõpetanud laadimise lubamatult, palun anna meile sellest teada ning täpsusta enda nimi, laadija ID ning laadimise umbkaudne ajavahemik.
Teise sõiduki laadimist võib lõpetada ainult siis, kui selle aku laetuse tase on rohkem kui 90%.
Kui lõpetad laadimise alla selle, oleme sunnitud Teie konto lühiajaliselt blokeerima.
Hädaabi nuppu tohib kasutada ainult siis, kui muu enam ei aita. Laadimise lõpetamiseks kasuta äppi või laadimiskaarti/kiipi.
Reegli eiramisel rakendub lühiajaline konto blokeerimine.