KKK

Kõik selleks, et saaksid muretult edasi liikuda.

Kasulikud näpunäited ja vastused enimküsitud küsimustele.

Leia kiirelt

Konto registreerimine

Eleporti konto loomine on lihtne – registreerimiseks on vajalik vaid Smart-ID või Mobiil-ID. Poolas on vajalik vaid e-posti aadress.

Meie kliendiks saamiseks järgige neid samme:

Ava Eleport registreerimislink https://register.eleport.com/

Loo kasutajakonto Smart-ID või Mobiil-ID abil.

Telli laadimiskaart või võtmehoidja-kiip, juhuks kui võrguga on probleeme või telefoni aku hakkab tühjaks saama.

Loe läbi “Laadimisteenuse üldtingimused” ja “Privaatsuspoliitika” ning anna oma nõusolek.

Baltimaade kasutajana, palun loe läbi tingimused ja allkirjasta digitaalselt.

Lisa maksekaardi andmed ja konto ongi loodud!

Jah! Ettevõtte konto registreerimiseks jälgi samu samme nagu erakliendile registreerides. Kui andmed on õiged, aktiveeritakse konto kohe- täpselt nii nagu erakonto registreerimisel.

Poola kasutajad – palun täida ettevõtte andmed (maksunumber, aadress…). Ole kindel, et kõik andmed on õigesti täidetud, et arved saaks esitada korrektselt.

Kui sa ei saa ettevõtet registreerida (Baltimaades), on kaks võimalust:

Sul ei ole õigust esindada ettevõtet või

Sul ei ole ettevõtte esindamiseks ainuõigust*

* Ettevõttel on tõenäoliselt esindamise eritingimus, mis ei võimalda teie ettevõttel automaatselt meie platvormil registreeruda.

Vaata üle oma äriandmed e-äriregistris ja muuda esindusõigust. Või võta ühendust meie klienditoega ja leiame lahenduse.

Või võta ühendust meie klienditoega ja leiame lahenduse. (tavaliselt saadame lepingu e-posti teel ja registreerime konto manuaalselt).

Hetkel ei ole võimalik registreerimisprotsessi käigus allkirjastatud lepingut näha. Kui soovite enda allkirjastatud lepingut kätte saada, palun võtke ühendust meie klienditoega.

RFID laadimiskaarti- ja kiipi on võimalik tellida siit, logides sisse ja navigeerides “Order an accessory“. Hetkel on see teenus saadaval vaid Baltimaades.

Mõtle hoolikalt läbi, kui palju tarvikuid sul vaja on ja saad need vastavalt tellida.

Konto ja andmed

Konto kustutamiseks saada päring kontaktivormi kaudu ( https://eleport.ee/kontakt ) või saada e-mail meie klienditoele Eestis või Poolas (abi@eleport.ee or bok@eleport.pl). Meie klienditoe tiim võtab teiega ühendust, kinnitab kustutamise soovi ning katkestab teenuse nii rakenduses kui laadimiskaartidel.

Leping lõpetatakse, kaardid sulgetakse ning kasutajakonto ja andmed kustutatakse. Teie lepinguga, tehingutega ja arvete esitamisega seotud andmeid säilitatakse vastavalt kohalikele seadustele.

Märkus: oma konto on võimalik sulgeda, kui teil ei ole käimasolevat laadimissessiooni ja kõik tasumata arved on makstud.

Mobiilirakendus

Eleporti või Eleport Polska rakenduse saab alla laadida App Store’ist või Google Play Store’ist.

Avage rakendus ja vajutage “Profiil”. Seejärel klõpsake sisselogimiseks nupul “Logi sisse”.

Mobiilirakendust saab kasutada laadimiseks. Laadimisjuhiste saamiseks vaadake rakenduse juhendeid siin: Androidja iOS.

Märkus: ainult sisse logitud kasutajad saavad mobiilirakendusega laadida. Sisselogimiseks on vajalik eelnev registreerimine. Saate registreerida siin.

Märkus: registreerimiseks on vajalik Eesti või Läti isikukood ja Smart-ID või Mobiil-ID.

Kui Mobiil-ID ei tööta, kontrollige järgmist:

Kas teil on Mobiil-ID?

Kui ei, looge oma Mobiil-ID või kasutage sisselogimiseks mõnda teist autentimisviisi.

Kas teie Mobiil-ID on aktiivne?

Uuendage oma Mobiil-ID ja proovige uuesti sisse logida.

Kas sisestatud andmed on õiged?

Kontrollige, kas eelmises etapis valitud riik ja kõik sisestatud andmed on õiged.

Mõnikord võib kuluda mõni hetk, enne kui laadijad kaardile ilmuvad. Kui laadijaid ei ilmne kaardile 3 minuti jooksul, kontrollige seadme võrguühendust ja oodake, kuni laadijad ilmuvad.

Veenduge, et teie seadmesse on Google Mapsi rakendus alla laaditud. Rakenduse allalaadimiseks kasutage App Store’i või Google Play Store’i.

Avage Eleporti rakendus ja logige sisse. Liikuge menüüsse ja valige “Tehingud”. Seal näete kõiki oma varasemaid tehinguid, sealhulgas tehinguid, mis on tehtud nii mobiilirakenduse kui ka laadimiskaardiga (RFID-kaart).

Kui alustate laadimist rakendusest ja laadimine ei käivitu, kontrollige, kas olete valinud õige laadimisjuhtme.

Makseportaal

Kahjuks ei ole võimalik näha varasemaid tehinguid, mis on tehtud meie ühekordse makse portaalis.

Kui kasutate meie ühekordse makse portaali näete laadimise kokkuvõtet kohe pärast laadimist ja arve saadetakse e-posti aadressile, mille sisestasite kontaktandmeteks.

Soovitame registreeruda kliendiks. Kliendina saate kasutada Eleporti mobiilirakendust laadimiseks. Seal näete kõiki Eleporti laadimispunkte ja jälgite kõiki oma varasemaid tehinguid. Saate registreerida siin.

Kui te ei soovi kontot luua või ei saa registreeruda saate laadimiseks kasutada meie ühekordse makse portaali. Kõik, mida peate tegema, on valida laadimispunkt ja ühendus ning lisada kehtiv maksekaart. Alternatiivina saate laadijalt skaneerida QR-koodi, mis suunab teid automaatselt meie ühekordse makse portaali.

Teine võimalus on skaneerida laadijalt QR-kood, mis suunab teid otse ühekordse makse portaali lehele.

Laadimine

Soovitame registreeruda kliendiks. Kliendina saate kasutada Eleporti mobiilirakendust laadimiseks. Seal näete kõiki Eleporti laadimispunkte ja saate näha oma varasemaid tehinguid. Saate registreerida siin. .

Kui te ei soovi kontot luua või ei saa registreeruda saate laadimiseks kasutada meie ühekordse makse portaali. Kõik, mida peate tegema, on valida laadimispunkt ja ühendus ning lisada kehtiv maksekaart. Alternatiivina saate laadijalt skaneerida QR-koodi, mis suunab teid automaatselt meie ühekordse makse portaali.

Teine võimalus on skaneerida laadijalt QR-kood, mis suunab teid otse ühekordse makse portaali lehele.

Laadige Eleporti mobiilirakendus alla App Store’ist või Google Play Store’ist. Avage rakendus ja liikuge kaardi vaatesse. Nüüd näete kõiki Eleporti laadimispunkte.

Järgmised tegurid võivad mõjutada teie elektriauto laadimiskiirust:

Aku temperatuur

Aku laetuse tase

Laadija võimsus

Aku temperatuur:

Kui märkate tavapärasest aeglasemat laadimiskiirust, peaksite jälgima, kui soe on väljas ja kas olete varem kasutanud kiirlaadimist. Iga kiirlaadimine tõstab aku temperatuuri. Kui aku ei ole piisavalt maha jahtunud või kui olete sageli kasutanud kiirlaadimist, võib sõiduk hakata piirama laadimisvõimsust, et kaitsta autot. Ainus lahendus sellisel juhul on teha laadimisest paus, et aku saaks jahtuda.

Madal aku temperatuur mõjutab samuti laadimisvõimsust ja see on meie kliimas eriti sagedane probleem. Selleks, et sõiduk laadiks lubatud kiirusel, peab aku temperatuur tavaliselt olema 20°C või kõrgem.

Aku laadimise tase:

Üldine reegel elektriautode puhul on, et mida tühjem on aku, seda rohkem laadimisvõimsust see talub. Laadimisvõimsus on kõige madalam, kui aku laadimise tase on 80-100%. Seega, kui aku laadimise tase on juba üle 80%, võite oodata madalamat laadimisvõimsust ja see on täiesti normaalne.

Alljärgnev graafik näitab, kuidas laadimisvõimsus muutub sõltuvalt aku laadimise tasemest (aku tase % kuvatakse x-teljel ja aku võimsus y-teljel): Laadija võimsus.

Turul on mitmeid elektriautode laadijaid, mille võimsused ja omadused on jaotatud nelja põhikategooriasse. Järgmine tabel näitab nende tüüpide tüüpilist võimsust, kasutust ja laadimisaega:

Tüüp

Võimsus

Tüüpiline kasutus

Laadimisaeg*

Aeglane (AC)

2-7 kW

Laadimine kodupesast

8-29 h

Standardne või poolkiire

11-24 kW

Laadimine kodulaadijast

2.5-5 h

Kiire (DC)

50-100 kW

Avalikud laadijad

0.5-1.5 h

Ülikiire (DC)

> 100 kW

Avalikud laadijad maanteedel

< 20 min

*Laadimisajad on arvutatud 58.8kWh akude jaoks, mis on elektriautode keskmine akumaht (allikas:http://ev-database.org/ ).

Vahelduvvoolu (AC) laadijate puhul tuleb tähelepanu pöörata auto pardalaadija mahutavusele.

Laadimine lõpeb automaatselt, kui sõiduki laadimise tase saavutab 100%. Peate siiski vabastama kaabli ja parkimiskoha, et teised saaksid neid kasutada, kui teie auto on täielikult laetud.

Teise elektriauto laadimise saab peatada ainult siis, kui selle aku laadimise tase on jõudnud üle 90%. Kui lõpetate laadimise enne seda taset, oleme sunnitud ajutiselt teie konto blokeerima.

Mõned laadijad võimaldavad laadida korraga mitut autot. See sõltub laadija mudelist. Eleporti rakendust kasutades saate kontrollida, kas vajalik laadimispistik on saadaval.

Jah, saate laadida kõigis Eleporti laadimispunktides, kus me tegutseme, kasutades kas rakendust või oma laadimiskaarti.

Selles artiklis käsitleme põhilist teavet, mida CCS laadimisliidesega elektriautode omanikud peaksid teadma. See on teave, mida isegi autoteeninduse tehnikud ei pruugi teada.

Kui tekib viga, tuleb kaabel alati lahti ühendada:

Iga kord, kui laadija annab veateate, tuleb CCS-kaabel autost lahti ühendada ja uuesti ühendada.

Rasked kaablid:

CCS-laadimisstandard võimaldab väga kiiret laadimist, kuid sellel on ka mõned puudused. Sellise kiire laadimise võimaldamiseks peab laadimiskaabel taluma suuri võimsusi. Selle tulemusena on kaablid väga rasked ja kohmakad. Rasked ja kohmakad kaablid võivad laadimispistikust kergesti lahti tulla või välja kukkuda, mis takistab efektiivset laadimist.. Kui see juhtub, tuvastab laadija, et ühendus pole piisav, ja annab veateate või ei alusta laadimist üldse.

Selle vältimiseks hoidke kaablit alati auto vastas, kuni tunnete, et kaabel on lukus. Pange tähele: mõned laadimisjaamad ei lukusta kaablit enne, kui olete selleks loa andnud.

Sel viisil väldite probleeme, mis tekivad kaabli väljakukkumise tõttu.

Teisalt võib kaabel mõnikord olla nii tihedalt ühendatud, et seda ei saa lahti tõmmata (tundub, nagu oleks kaabel lukus, kuigi tegelikult ei ole).

Kui teil on see probleem, tõstke kaablit veidi, et pinge leeveneks, ja tõmmake see siis välja.

Kaabli lukustab alati auto.

Kuigi CHAdeMO laadimispistiku lukustab laadija, on CCS-standardi puhul vastupidi. Kaabel on alati ilma eranditeta auto poolt lukustatud. Seetõttu, kui teil on probleeme laadimiskaabli avamisega, lugege järgmist jaotist pealkirjaga “Laadimiskaabel on lukustatud ja ma ei saa seda välja võtta”, et mõista, kuidas seda oma elektriauto tüübi jaoks avada.

Laadimiskaabel on lukustatud ja ma ei saa seda välja võtta:

CCS, Type 2 ja Type 1 standardsed ühendused
Nende laadimiskaablite tüüpidega lukustab kaabli alati auto.
. Seega, et kaabel avada, peab auto selle vabastama. Üldjuhul saab seda teha, vajutades auto võtme ukse avamise nuppu 2-3 korda. Siin on konkreetsemad juhised erinevatele automarkidele:

Volkswagen, Škoda, Audi: Vajutage auto võtmel ukse avamise nuppu 2x ja oodake 5 minutit.

Opel Ampera-e: Hoidke auto võtmel all laadimispesa lukustusnuppu.

Tesla: Vabastage kaabel sõiduki sisemiselt ekraanilt. Äärmuslikel juhtudel kasutage pagasiruumis vasakul küljel asuvat hädaavamise päästikut.

Citroen, Peugeot, Opel: Kaabel peaks automaatselt lukust avanema. Kui see ei toimu, vajutage ukse avamise nuppu 2-3 korda.

Renault, Nissan: Kasutage vasakul armatuurlaual asuvat laadimispilu avamise nuppu, et kaabel vabastada.

Hyundai, Kia: Vajutage auto võtmel ukse avamise nuppu.

CHAdeMO ühendused
Veenduge, et laadimine on lõpetatud.

Kaabel lukustub automaatselt lahti. Kui see aga ei juhtu, tähendab see, et lukustusmehhanism on kinni jäänud. Tehnik peab kohale tulema ja kaabli käsitsi vabastama.

Kui see juhtub, kontrollige kõigepealt, et teie autol pole seatud aku laadimise taseme piirangut. Kui see on seatud, siis peatub laadimine automaatselt tavaliselt 80% või 90% juures, kuid seda saab seada ka 50% peale.

Kui see ei ole probleem, siis tasub kontrollida, kas mõni nutikas laadimisrakendus (näiteks Gridio) ei ole laadimist teie eest peatanud.

On võimalik, et laadimine katkestati vea tõttu. Kui see on nii, siis kahjuks ainus lahendus on alustada laadimist uuesti.

Märkus: Kui see juhtub ja laadite CCS-kaabliga, tuleb kaabel füüsiliselt lahti ühendada ja uuesti ühendada.

Kui kahtlustate, et keegi teine on teie laadimise lõpetanud, võtke palun ühendust meie klienditoega.

Kui teie laadimisinfo ei kuvata laadija ekraanil, eemaldage kaabel, oodake mõni hetk ja kontrollige uuesti, kas info ilmub ekraanile. Kui see ei tööta, vajutage palun “Emergency Stop” nuppu ja kontrollige uuesti.

Kui laadimisinfo valik ei ilmu ekraanile ka pärast seda, võtke ühendust meie klienditoega.

Pange tähele: teiste laadimise katkestamine on rangelt keelatud!

Kui laadija ekraanil kuvatakse sõnad “Kõik pistikud on kasutusel”, kuigi näete, et ükski elektriauto pole ühendatud ega lae, vajutage “Hädaolukorra seiskamise” nuppu ja lülitage see kohe välja.

Nüüd peaks laadimisinfo ekraanile ilmuma ja saate laadimist alustada.

Enne kui pargite oma elektriauto meie laadija juurde, veenduge, et teistel oleks piisavalt ruumi laadimiseks. Kui teie pargitud sõiduk blokeerib juurdepääsu laadimisjaamale, oleme sunnitud sõiduki teisaldama ja määrame teile trahvi. Palun pöörake tähelepanu ka konkreetse laadimisjaama parkimiskorraldusele, sest mitte kõik laadijad ei paku tasuta parkimist.

Arveldamine

Eraisikud:

Eestis tehakse arveldus umbes kuu 10. kuupäeval, automaatne arve esitatakse vastavalt eelmise kuu tarbimisele. Arvelduskuupäevad võivad teistes turgudel erineda.

Ärikliendid:

Arveldamine toimub järgmise kuu alguses, arve esitatakse vastavalt eelmise kuu tarbimisele.

Eestis on see 10. kuupäeval. Kui teistes riikides on teised kuupäevad, tuleks seda mainida. Või peaks meil kõigil olema sama kuupäev.

Muu

Saate testida, kas kaardilugeja töötab, pühkides kaarti. Kui kuulete piiksu, siis kaardilugeja töötab ja see tähendab, et probleem on mujal. Kui kaardilugeja üldse ei piiksu, võtke ühendust tehnilise toega.

Kui ekraanil kuvatakse teade “Kaart tagasi lükatud”, on kaks võimalust:

Kaart pole teie kontoga seotud.

Laadija on võrguühenduseta.

Mõlemal juhul võtke ühendust klienditoega.

Kui autode jagamise teenuse sõiduk takistab teil laadimist, võtke ühendust jagamisteenuse klienditoega ja paluge neil avada sõiduki uksed, et saaksite sõiduki laadijast eemale liigutada. Kui sõiduki liigutamine ei ole vajalik, paluge neil lihtsalt laadimiskaabel vabastada.

Klienditoe telefoninumbrid Eestis tegutsevatele jagamisteenustele on järgmised:

Bolt Drive: estonia-drive@bolt.eu

Elmo rent: +372 527 2626

Beast rent: +372 639 4000

“Emergency Stop” nuppu tuleks kasutada ainult hädaolukorras. Laadimise lõpetamiseks kasutage palun rakendust või oma RFID-kaarti/kiipi.

Kui seda reeglit ei järgita, rakendatakse asjakohasele kontole ajutine blokeering.