Üks suurimaid eeliseid elektriauto puhul on kodus laadimise võimslus. Ei pea arvestama tankla asukohaga ega lisa aja planeerimisega oma marsruuti. Keskmiselt kulub auto laadimiseks kaks minutit, üks õhtul laadima panekuks ja üks hommikul laadimast võtmiseks.
Elektriauto koduseks laadimiseks on kaks võimalust, kodulaadija või pistikupesa.
Auto laadimine pistikupesast on võimalik, kuid mitte soovitatav pikas perspektiivis. Esiteks on tegemist aeganõudva variandina; näiteks keskmise akuga sõiduk laeb ca 24h. Teiseks, tavaline pistikupesa ei pruugi olla ehitatud pikale koormusele vastupidavaks.
Sooviga vahetada välja aeglane ja ebamugav pistikupesast laadimine kodulaadija vastu pöördus meie poole ka Martin Sokk. Õige kodulaadija leidmine vajab väikest eeltööd, leidmaks enda kodu elektrisüsteemiga sobiv ning laadimisvajadust kattev laadimisjaama.
„Tulenevalt oma elukorraldusest vajasin laadijaid kahte asukohta. Linna korterelamusse ning maa majja.“ sõnas Sokk. „Esimane valik sai ka Googledades tehtud ning sooviga Eleporti poole pöördutud.“
Eleporti meeskond lähtub alati kliendi soovist, kuid enne lõpliku pakkumise tegemist külastab alati objekti, veendumaks, et kliendi soovitud laadija ka päriselt sobib, katab kõiki kliendi vajadusi ning vastab kõigile ohutusnõuetele.
„Kõigepealt kohtusime kliendiga objektidel, kus selgus, et kambaski elektrikilbis pole piisavalt ruumi, et kliendi valitud laadija turvaliselt paigaldada ilma, et oleks olnud vajalik lisa kilbi paigaldus. Sellest tulenevalt soovitasime kliendile laadijat, kus kaitsemehanismid on paigaldatud juba laadijasse.“ ütles Eleporti projektijuht Ats Kollom, „ Selline lahendus oli lõppkokkuvõttes kliendile soodsam.“ Sama juhtus ka maakodu puhul. Kuna ka seal oli kilp oodatust väiksem vahetasime ka seal laadija teise vastu“ lisas ta.
Kuna Martini puhul oli tegemist nii korterelamu kui ka väikese eramajaga, kus peakaitse pole just väga suur sai pakkumisse lisatud ka dünaamiline koormuse juhtimine. Lühidalt, hoone elektrisüsteem on disainitud selliselt, et see kataks ära tippkoormuse ehk momendi, kus korraga on väga palju erinevaid elektritarbijaid töös. Vältimaks situatsiooni, kus ülekoormuse tõttu „korgid välja löövad“, kasutatakse seda süsteemi koos koormuse juhtimisega, mis mõõdab pidevalt kogu hoone elektritarbimist. Mõõtmistulemused edastatakse reaalajas laadimisjaamale ning laadijasse ehitatud automaatika reguleerib laadimisvõimsust vastavalt vajadusele. Sellest tulenevalt suunatakse elektriauto laadimine ajale, mil hoone elektritarbimine väike ja elektrisüsteem alakoormatud. Statistiliselt on see aeg kahe tipptarbimise vahele: öösel ja keskpäeval.
„Minu jaoks oli oluline, et töö oleks tehtud kiirelt ja professionaalselt, ilma et ma peaks ise vägapalju sellele mõtlema. Eleporti meeskond tegutses just nii.“ ütles Sokk. „Probleemide ilmnemisel lahendati ka need kiiresti. Kindlasti julgeksin neid ka teistele soovitada.“